Κύκλος Διαλέξεων ΙΕΜΑ
Eρευνητές παρουσιάζουν πρωτότυπες εργασίες
2013
-----------------
10/6 Διάλεξη του Clarence Barlow "Sonification of image and visualisation of sound"
Ο γνωστός συνθέτης και καθηγητής σύνθεσης στο Πανεπιστήμιο της Santa Barbara, California (USCD), Clarence Barlow πραγματοποίησε τη Δευτέρα 10/6, 8.00μμ στο ΙΕΜΑ διάλεξη με θέμα "Ηχοποίηση της εικόνας και οπτικοποίηση της μουσικής" (Sonification of image and visualisation of sound).
Ο Barlow είναι από τους πρωτοπόρους της computer-music και της αλγοριθμικής μουσικής, έχοντας αναπτύξει πολλές εφαρμογές αυτοματοποιημένης σύνθεσης. Στη διάλεξη θα παρουσιάσει τις νεότερες αναζητήσεις του στη σχέση εικόνας και μουσικής, δηλ. την μετατροπή του υλικού από την μια τέχνη στην άλλη.
Video της διάλεξης, Video με PDF της παρουσίασης.
2011-2012
Παρασκευή 9.3.2012, 20:00:
"Ο συνθέτης Δημήτρης Μητρόπουλος. Ερευνητικός απολογισμός του επετειακού του έτους.
Ομιλία του Χάρη Ξανθουδάκη με οπτικά και ηχητικά παραδείγματα.
Η επέτειος των 50 χρόνων από τον θάνατο του Δημήτρη Μητρόπουλου, που τιμήθηκε το 2010, έδωσε την ευκαιρία να προβληθεί κατά κύριο λόγο η ενασχόληση του πολυτάλαντου Έλληνα μουσικού με τη μουσική δημιουργία και η σημαντική προσφορά του στον τομέα αυτόν. Ένας σημαντικός αριθμός από μελέτες και συνεδριακές ανακοινώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας κατά τη διάρκεια του επετειακού έτους, αλλά και μετά απ’ αυτό, ασχολήθηκαν με ειδικά πραγματολογικά, τεχνικά και αισθητικά ζητήματα, σχετικά με τον συνθέτη Μητρόπουλο και το ύφος του.
Η ομιλία, πλαισιωμένη με ηχητικά αποσπάσματα από τον νέο δίσκο ακτίνας Δημήτρης Μητρόπουλος. Ο πρωτοποριακός συνθέτης, θα επιχειρήσει να αναδείξει τη συνολική εικόνα του πρωτοπόρου μουσικού δημιουργού που σκιαγραφεί η πρόσφατη ερευνητική συμβολή, μέσα από τον απολογισμό της οποίας αναδύεται η αισθητική και ιστορική σημασία του έργου του.
Η ομιλία θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ελληνικής Μουσικής του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου.
2010-2011
2009-2011
- Κύκλος Διαλέξεων Δομικής Ακουστικής
- 23 Νοεμβρίου 2009: Γιώργος Παράσχος: "Ύδραυλις, μια άλλη προσέγγιση από τον ανακατασκευαστή της"
1999
- Σιώψη Αναστασία: Η έννοια της «οργανικής ανάπτυξης» στη θεωρία του «ολικού έργου τέχνης» του Ρίχαρντ Βάγκνερ
- Τραγάκη Δάφνη: Χοροί & τραγούδια στο άστυ, Η μουσική φυσιογνωμία της αθηναϊκής κοινωνίας στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια
- Κοκκώνης Γιώργος: Το τονικό έργο του Γ.Α. Παπαϊωάννου
- Δαλιάνης Σωτήρης: Εισαγωγή στις μεθόδους φασματικής ανάλυσης ήχων & κραδασμών
- Αθανασιάδη Πολύμνια: Γιουνούς Εμρέ «Προφορικότητα και μυστικισμός»
1998
- Παπαθανασίου Γιάννης: Προσεγγίζοντας τα Βυζαντινά μουσικά χειρόγραφα του 10ου-14ου αιώνα
- Κάβουρας Παύλος: Η μουσική ως πολιτισμική Πρακτική: μια ανθρωπολογική προσέγγιση
- Dr Παπαδοπούλου Ζώζη: Αρχαία ελληνική μουσική, η Δήλια εμπειρία
- Dr Γεωργάκη Αναστασία: Συνθετική φωνή, μουσικές και αισθητικές εφαρμογές μιας αναπτυσσόμενης τεχνολογίας
1996
- Ρωμανού Καίτη: Ο ελληνικός μουσικός τύπος στις αρχές του 20ου αιώνα
- Stroux Christofer: Τα μαδριγάλια "Greghesche" σε ποίηση Antonio Molino (1564)
- Αρβανίτης Γιάννης: Μια νέα προσέγγιση στην ερμηνεία της Βυζαντινής Παρασημαντικής
- Schubert Gottfried: Η ακουστική του αρχαίου ελληνικού θεάτρου
- Μαυροειδής Μάριος: Τα κατασκευαστικά της αρχαίας ελληνικής κιθάρας
- Ζώτος Ίων: Η έννοια του "κλασικού" στα γράμματα και τη μουσική
- Δραγούμης Μάρκος: Η "Messe Solennelle", ένα πρώιμο άγνωστο αριστούργημα του Hector Berlioz
- Ζερβός Γιώργος: Η κρίση της μουσικής στον 20ο αιώνα «Μοντερνισμός - Μεταμοντερνισμός»